tirsdag den 8. april 2014

Boganmeldelse: Rembrandt-sagen af Daniel Silva

Jep jep! Så er der tid til en bog mere - jeg får faktisk læst ret meget for tiden... Kan nemlig ikke sove uden at have læst i mindst 20 minutter - jeg kan simpelthen ikke finde ro uden!

I julen fik jeg begge de bøger, som jeg har higet efter, så jeg har rigtig nydt at forsvinde væk i bøgerne! - og så blev jeg selvfølgelig nødt til at genlæse alle de andre bøger! Igen..! - og er det ikke det, som kendetegner rigtig gode bøger?

Titel og forfatter:

Rembrandt-sagen af Daniel Silva

Fakta:

Antal sider: 350
Genre: Spænding
Udgivet: 2012

Plot - i følge saxo.com:

Rembrandt-sagen er 7. bind på dansk i serien om kunstkonservatoren og mesteragenten Gabriel Allon. Daniel Silva regnes af flere som en af USA’s bedste spændingsforfattere.Gabriel Allon har søgt tilflugt i Cornwall, men idyllen bliver hurtigt brudt af en gæst fra fortiden: den excentriske kunsthandler Julian Isherwood, der som sædvanlig er i store problemer. Og Allon er den eneste, der kan hjælpe ham. I Glastonbury er en kunstkonservator blevet brutalt myrdet, og et uvurderligt Rembrandt-portræt forsvundet. Allon lader sig nødtvungent overtale til at lede efter maleriet og gerningsmændene. Det bliver en jagt, der fører ham fra Amsterdam til Buenos Aires og tilbage til Europa, hvor skeletterne fra holocaust og Anden Verdenskrig rasler ud af skabene.

Anmeldelse:

Åh, denne bog er SÅ god! Jeg er vild med alt det historie der kommer ind! Bogen er på mange måder et stort ondt og åbent sår - og den viser præcist, hvordan ondskab ikke altid befinder sig hos de mennesker man ud fra udseendet forbinder med det... - Nogle gange er det nogle gange den indirekte og psykologiske ondskab, som er den allerværste - at ødelægge mennesket indefra - psykisk... Igen viser Silva en fantastisk indsigt i menneskets natur, menneskets skrøbelighed og menneskets evne til at komme igen... Jeg er vild med hans bøger - og jeg kan - åbenbart.... - ikke få nok! Denne bog rammer mig på alle punkter og ja, jeg sidder og tuder over nogle af karakternes skæbner! Hvor er der dog meget ondskab i verden - og hvor er der dog meget selvopofrelse og godhed!

Karakter:

5 ud af 5! - Det kan IKKE være anderledes!