søndag den 23. marts 2014

Madplan for uge 13 - og hold fast en anderledes uge!

Nogle gange kigger man på sig selv og ryster hovedet! - og dette var ugen hvor jeg gjorde det!

Jeg har i et stykke tid gået og haft ondt i maven - sådan over det hele... Men har tænkt at det nok ikke var noget specielt og jeg kunne måske også være sundere og og og...
Nå, men jeg tænkte at nu jeg alligevel skulle forbi den søde doktormand, ja, så kunne jeg jo lige nævne det for ham. ("Skulle forbi" = man skal åbenbart have sit blodtryk tjekket engang imellem for at få lov til at fortsætte med p-piller?) Min kære læge blev dog lidt mere seriøs i ansigtet efter at have trykket rundt på maven (AVVVV!) og stillet en masse spørgsmål - dommen: Stress-relateret mavesår... Øv! Til gengæld har jeg et førsteklasses blodtryk!

Så... Er nu på piller imod de mavesår - og i gang med at finde ud af, hvad der kan afstresse mig... Lister here we come!! Så vi kan skifte behandlingen af symptomer ud med reelle løsninger på selve stresset... - og det giver jo meget god mening!

- og en af de ting der hjælper frøkenen her? Madplaner! At vide præcis hvad jeg skal lave til aftensmad hver dag! At alt bliver købt ind en gang i ugen og så er det alt sammen lige til at gå til!

Så her er ugens madplan:

Mandag
Blomkål i hvid sovs og med bacon! - og det er Farmors opskrift!
Tirsdag
Amerikansk suppe - nåede vi nemlig ikke sidste uge!
Onsdag
Risotto med rester fra kylling eller steg! (har nogle poser liggende i fryseren ;)  )
Torsdag
Nem og hurtig pastaret... - Vi er nemlig meget sent hjemme! Eller nogle nachos! - eller rester fra i går!
Fredag
Lørdag
En langtidsstegt steg fra fryseren, kogte kartofler og andet godt!
Søndag
Toast! - Jeg tager en Old school imens Sputnikken og Hr. X tager en "normal".


Værsgo! Ugens madplan!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...