torsdag den 16. januar 2014

Tomatsuppe - lækker, varm og smagsfuld!

- som et knus en kold dag! - og derfor den helt rigtige mad til en kold mandag, for hold da fast, hvor er det virkelig koldt!!

Som jeg før har fortalt elsker vi suppe! Jeg har bl.a. vist jer vores elskede Amerikanske suppe.
Denne gang er det en af den gamle slags - nemlig en god gammeldags tomatsuppe! Fordi det er lækkert - fordi det er dejligt - bare fordi!

Jeg har ikke helt fundet den perfekte endnu, men jeg er godt på vej! Denne gang blev suppen lavet således: (Bemærk venligst at jeg VILLE have brugt TOMATPURE, men ikke havde noget - UPS!)

Ingredienser

  • Smør og olie til gryden
  • 3 løg
  • 3 fed hvidløg
  • 2 tsk. paprika
  • 2 strøg timian
  • 4-5 strøg spidskommen
  • 2 ds. hakket tomat
  • 2 boullionterninger (brugte grøntsags)
  • 1 l. vand
  • Evt. smag til med lidt ketchup

Tilbehør

  • Kødboller
  • Suppenudler
  • Brød

Vejledning

  1. Varm olie og smør sammen i en gryde
  2. Hak løg og hvidløg.
  3. Steg løg og hvidløg til de er glasagtige.
  4. Tilsæt krydderierne og rør godt rundt - lad det stege lidt.
  5. Tilsæt de hakkede tomater og boullionterningerne
  6. Hæld vand i og rør godt rundt
  7. Lad det simrer i et godt stykke tid - så det rigtigt tager smag!

Det færdige resultat


Åh, det var lækkert! 
Jeg har gået og frosset hele dagen, så det var fantastisk med varme!
Manden var også ret glad! (selvom han var ret skeptisk over hvad timian lavede der!)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...