tirsdag den 14. januar 2014

Svampet og lækker brownie!

Det er ved at være meget længe siden at I har fået en opskrift! - og det er længe siden jeg har bagt! Lysten til kage har ikke rigtig været der og der har været så meget!

Men (!) Sputnikkens fadder og min fantastiske veninde fyldte i søndags år, og derfor skulle der naturligvis bages! Hun var her godt nok ikke, men jeg vil nu engang gerne lære min søn at den slags er værd at fejre alligevel!

Så her har i: En super lækker brownie!

Ingredienser

  • 100 g smør
  • 300 g sukker
  • 2 æg
  • 100 g mel
  • 3 spsk. god kakao
  • 1 knivspids salt
  • 3 tsk. vaniljesukker

Topping

  • 200-300 g. lys chokolade (5 normale håndfulde - jeg har en stort pose, som jeg tager det fra)
  • 3 spsk. smør (meget gerne saltet)
  • Stjernedrys

Vejledning

  1. Smelt smørret og lad det køle
  2. Pisk æg og sukker godt sammen til en hvid æggemasse
  3. Bland mel, kakao, salt og vaniljesukker godt sammen.
  4. Rør forsigtigt og hurtigt melblandingen i æggemassen.
  5. Tilsæt stille og rolig smørret.
  6. Fordel i en mindre form - smurt eller dækket med bagepapir
  7. Bag i ved 150 grader i 45 minutter og så 175 grader til den er færdige - ca. 10 minutter. (jeg kunne ikke huske hvad den skulle stå på - så man kan sikkert nøjes med 175 grader i 30 minutter...)

Det færdige resultat


Den er lækkert, svampet og med bid i!
- og blev serveret lun med is til!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...