mandag den 30. december 2013

"Marcipan og kakao"-julesmåkager dyppet i mørk chokolade

Det er godt nok ved at være allersidste udkald - og i virkeligheden burde jeg have lavet en madplan i stedet - men... Så langt er jeg slet ikke nået endnu! Det føles ikke rigtig, som om vi lige har haft weekend! Måske det er fordi at det i morgen også er ferie - eller også er det fordi nytårsaften ligesom hører hjemme i en weekend eller... eller... eller... Ja, jeg ved det ikke... Jeg ved bare, at madplanen, den er ikke klar endnu, for så langt er jeg slet ikke nået mentalt! - og så har jeg desuden brugt dagen på noget helt andet! Nemlig arbejde! Forberedelse! Jeg fik nemlig en tidlig julegave lige før jul: En samtale! - og to timer senere et opkald om at jobbet var mit! (Den er tidsbegrænset - så er ikke sluppet ud af mit mareridt endnu... SUK!) - og hvor er det fedt at få lov til at gøre det jeg er uddannet til! Så jeg har nydt det! At arbejde i min ferie! Fordi det er det jeg elsker! Så simpelt er det!

Nå, men det var det med det sidste udkald!

Jo - nu skal I se en af mine julesmåkager! Den er fuldstændig utraditionel i min familie! FULDSTÆNDIG! En enkelt har endda sagt, at det ikke er en julesmåkage! MEN! Jeg holder fast! Det er en julesmåkage - og en af mine ynglings! Den er fyldt med kakao, mandler og marcipan - nusset og hygget om - for så at blive halvt dyppet i god mørkt (tempereret) chokolade! DET ER LÆKKERT! - og en mundfuld fyldt med kærlighed og varm - fyldt med jul! I LOVE IT!

Nu tror du jo så nok, at jeg kommer med en opskrift... Mennn NEJ! Jeg har besluttet, at den må vente til næste år! JEPS! Næste år! For helt ærligt... Hvad skal man lige med en juleopskrift den 30. december? - og hvis jeg nu lægger den ud nu... Så har I helt sikkert glemt den til næste jul - det ville jeg i alt fald selv gøre! Så! Den må vente til vi rammer december 2014!

I skal dog se mine dejlige JULEsmåkager!

Det ser da bare lækkert ud!! (og jeg har stadig nogle tilbage!)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...