tirsdag den 8. oktober 2013

Nem fettuccine carbonara ala Sasibe

Jeg er begyndt at eksperimentere lidt med hurtige og nemme retter! Retter der max. tager 30 minutter fra man går i køkkenet til man sidder ved spisebordet! Denne tog vist max. 15 minutter!

Frisk pasta, bacon og en cremet sovs... Bliver det meget bedre på en hverdagsaften? Don´t think so!

- dog vil jeg prøve med lidt løg næste gang!

Ingredienser

  • 250 g frisk fettuccine
  • 1 pk. bacon i tern
  • ½ pk. mornaysovs
  • 1 - 2 dl mælk
  • Peber

Vejledning

  1. Sæt vand over til pastaen og tilsæt lidt salt samt pasta når det koger!
  2. Steg bacon i i en gryde, sauterpande eller pande med høj kant.
  3. Når dit bacon er sprødt tilsættes mornaysovs og lad det koge sammen - ikke brænde på!
  4. Tilsæt stille og roligt mælken - det skal koge sammen til en tyk sovs!
  5. Smag til med peber - det behøver ikke salt!
  6. Hæld det færdige pasta over i sauterpanden  og bland det godt sammen! (Tilsæt evt. lidt vand fra pastagryden, hvis der er et behov)
  7. Server!!

Det færdige resultat

Uh, det smagte godt! Hr. X og Sputnikken spiste rigtig godt og det gjorde jeg også 
- og alligevel var der til frokost næste dag til mig!
We like - og det skal absolut på listen over godkendte retter!
(Har jeg mon sådan en??)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...