søndag den 27. oktober 2013

Flødekartofler - lækkert og cremet!

Som jeg antydede sidste gang, så skulle der kartofler på menuen! Flødekartofler! Navnet er faktisk ret misvisende i forhold til min opskrift... Men på et eller andet tidspunkt startede min mor med at lave det på denne måde... - og siden da... Ja... Så har det været min måde! Den fejler aldrig og er så fantastisk smagfuld og god!

Generelt elsker jeg flødekartofler - og jeg elsker at lave dem! Arbejdet er ikke stort, og når kartofler og hvidløg er skåret... Ja, så er det lige sådan noget Sputnikken kan være med til! Han fordeler stolt kartofler, mælk og mornaysovs... Dejligt, ikke sandt?

Ingredienser

  • 600-1000 g. kartofler
  • 1 mornaysovs
  • Mælk (efter behov)
  • 2 fed hvidløg
  • Salt

Vejledning

  1. Tænd ovnen på 200 grader
  2. Skær kartoflerne i skiver (Jeg skralder dem ikke...)
  3. Fordel dem i fadet.
  4. Snit hvidløgene i små tern og fordel dem over kartoflerne
  5. Drys lidt salt på
  6. Fordel mornaysovsen over kartoflerne
  7. Tilsæt mælk efter behov (bruger normalt mindst ½ l.)
  8. Sæt i ovnen og bag ca. i 1 time. (hold øje med det og stil evt. ned på 180 grader)

Det færdige resultat


Jeg synes altså, at det ser lækkert ud!
- og det er så cremet at det er helt fantastisk!
Sputnikken er vild med det og Mr. X ligeledes... Bliver det så bedre?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...