mandag den 14. oktober 2013

Boganmeldelse: I hemmelig tjeneste af Daniel Silva

Så er det på tide med en bog mere! Igen igen en Daniel Silva-bog med hovedpersonen Gabriel Allon!

Titel og forfatter:

I hemmelig tjeneste af Daniel Silva

Fakta:

Antal sider: 314
Genre: Spænding
Udgivet: 2009

Plot - i følge saxo.com:

I flere år har Gabriel Allon, den israelske hemmelige agent, været forment indrejse i en række europæiske lande. Ikke fordi de operationer mod international terrorisme, han fra tid til anden har ledet, ikke samtidig har været i hele verdens interesse, men fordi Allon og hans efterretningshold har for vane at efterlade sig mange døde i deres kølvand med efterfølgende ubehagelig nyfigenhed fra pressens side til følge. Men så en dag kidnappes den amerikanske ambassadørs datter i London, og sagen har tråde til en anden sag, som Allon arbejder på: en sprængfarlig sag, der vil true verdensfreden, hvis den får lov at udvikle sig. Pludselig er Allon velkommen i England, i Holland – og i Danmark – og disse landes efterretningsvæsener står i kø for at yde ham assistance. I dybeste hemmelighed, naturligvis. Jagten på den kidnappede ambassadørdatter fører Allon rundt i det nordlige Europa til en foreløbig kulmination i Nordjylland, hvor det for første gang går op for ham, at kidnapperne elegant har trukket ham rundt ved næsen, mens de planlagde deres næste træk: at sætte Mellemøsten i brand.

Anmeldelse:

Jeg er vild med denne bog - så let kan det siges! Jeg er vild med at jeg kommer til Danmark, jeg er vild med at jeg skal overveje, hvornår målet helligere midlet - og jeg er vild med at jeg bliver udfordret! Jeg hader inderligt, at han rammer så plet med sin analyse af verden, dens reaktionsmønstre og dens handlinger - for man bliver lidt kynisk af det! - men det er jo ikke hans skyld og jeg synes det er fedt, at bogen på den måde har dyb relevans og virkelig tager udgangspunkt i den verden vi lever i - samtidig med at den intet har med ens liv at gøre. Jeg er vild med den passion, som man finder i bogen og jeg er vild med skrivestilen! Handlingen er sååå god, personkartoteket er fantastisk og jeg elsker at vende tilbage til bogen igen og igen og igen og...

Behøver jeg sige andet end: Er du til samfundsrelevans med stærke historiske - ikke nødvendigvis politisk korrekte - tråde set fra en anden vinkel end den medierne normalt viser? Er du til spænding i høj fart på den mest sindsoprivende måde? Er du til kærlighedshistorier, hvor det ikke bare er rosenrødt? Så tjek bogen ud! Heller i går end i morgen!

Karakter:

5 ud af 5!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...