søndag den 1. september 2013

Hjemmelavet hindbærsaft

Ja... Jeg har vist fået et lille saft-tema!

Efter at have serveret jordbærsaft til aftensmaden blev der pænt spurgt (af Mr. X) og man kunne ønske sig hindbærsaft - og ja, det kunne man sagtens! Især efter at jeg fandt 500 g. på tilbud! Så vupti - en opskrift på hindbærsaft! Jeg tog udgangspunkt i jordbærsaftens opskrift, men kunne pludselig høre min mor i baggrunden (Haha, ja, man vokser sig aldrig fra sine barndomsopdragelse!) "Husk på at jordbær består af meget vand!" - og et hindbær ser egentlig ikke ud som et bær med meget vand! Så jeg lavede dobbelt op på vandet og holdt til gengæld fast i, at den ikke måtte blive for sød!

- og så er vi altså der, hvor der ikke bliver nemmere!

Ingredienser - ½ l. ren saft

  • 500 g. sorteret hindbær
  • 1 l. vand
  • 300 g. rørsukker

Vejledning

  1. Hæld hindbær, vand og sukker i en gryde og lade det koge op.
  2. Lad det derefter simrer i 1 times tid - smag til undervejs. Smagen skal være ret kraftig af hindbær og væsken lidt tyk!
  3. Hæld indholdet af gryden i en stofble på et saftstativ og lad det stå og dryppe til væsken er væk - igen du behøver ikke rør i det - så ender du bare med at få urenheder i saften! (det så jeg lige i tv!)
  4. Hæld på flaske og lad det med åbent låg køle af!

Det færdige resultat

Dette er hvad du får! En frisk og skøn PINK drik!
Denne saft er simpelthen blevet Mr. X´s ynglingssaft og den er altså super god!
- igen tror jeg, at den er helt fantastisk god med asti eller i en milkshake!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...