søndag den 29. september 2013

Frokostomelet med rejer og andet godt! - og min allerførste nogensinde!

Ja... Du læste rigtig...! Jeg har endelig fået lavet min allerførste omelet - nogensinde! Skulle finde en frokost, som var godt efter træning (jeg skal nemlig i form skal jeg!) og som gør mig mæt - og som er billigt!
Det har så vist sig (hvilket Hr. X åbenbart godt vidste...) at jeg bliver meget hurtigt mæt... - og jeg generelt spiser meget små portioner... Hm.. Nå nå, siger jeg bare!

Nå, men det var den omelet vi kom fra!

Det er altså noget af det nemmeste! - og så er der godt nok mange muligheder! Det var hvad jeg gjorde:

Ingredienser

  • 2 æg
  • 15 rejer
  • 1 rød snackpeber
  • 1 lille håndfuld revet ost (fordi man kan, når det kun er til en selv og ikke til Hr. X!)

Vejledning

  1. Pisk æggene godt sammen
  2. Hæld 15 rejer i den piskede æggemasse
  3. Skær snackpeberen i tern og hæld det i æggemassen.
  4. Tilsæt lidt revet ost og rør godt sammen
  5. Hæld i en varm (lille) pande
  6. Når du fornemmer at æggemassen er halvt færdigt, skruer du ned på 3 frem for 5/6!
  7. Når massen ikke er flydende placeres den på en tallerken og får lov til at køle lidt ned!

Det færdige resultat

Det ser altså så meget bedre ud i virkeligheden
og hold fast, hvor det smagte godt!
Glæder mig allerede til næste gang ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...