tirsdag den 3. september 2013

Chicken Marsala

En dag for længe siden, da jeg sad og tjekkede de forskellige blogs, faldt jeg over denne opskrift fra MissMuffin - og tænkte: Den må vi prøve en dag! For hvad er der ikke at elske? Kylling? Ja da! - og - Svampe? MUMS! Men jeg kom ikke rigtig til det, da jeg ikke havde parmaskinke... Men jeg gik og overvejede og tænkte og... Så blev jeg nødt til at lave den! Jeg havde serranoskinke - mon ikke det kunne bruges?

Ingredienser

  • 600 g kyllingebryst (det er ca. 6 stykker)
  • 3-4 spsk. mel
  • Salt og peber
  • 2 spsk. smør/olie
  • 1 pk. serranoskinke (Mellem 6 og 8 skiver)
  • 300 g svampe
  • 3 forårsløg
  • 3 dl. marsala
  • 1 dl. fløde
  • Oregano og persille

Vejledning

  1. Skær kyllingebrysterne i lige stor stykker - 2 til 3 stykker ud af hvert kyllingebryst
  2. Krydder melet med salt og peber.
  3. Vend kyllingestykkerne i det krydrede mel.
  4. Steg kyllingestykkerne i smør og olie på panden.
  5. Efterhånden som de er færdige (som hvis du skulle spise dem) tages de af panden og hen i serveringsfadet - de skal holdes varme.
  6. Klip (er det letteste) serranoskinken i tern og steg dem på panden til de begynder at få farve.
  7. Skær forårsløgene i ringe og champignonerne i kvadrater og steg dem med skinken til de er gyldne og bløde.
  8. Tilsæt marsalaen i panden og lad det simre ved høj temperatur og lad det reducerer i mindst 5 minutter - gerne længere (jeg var sikker på at jeg havde brugt for meget)
  9. Tilsæt fløden og lad det simre i mindst 15 minutter! (Det reducerer og bliver samlet!)
  10. Smag til med salt og peber - var ikke nødvendigt.
  11. Hak persille og oregano så det er klar.
  12. Hæld marsala-blandingen over kyllingebrysterne.
  13. Drys de hakkede urter over - det ser godt ud og smager fantastisk!
  14. drys over (det smager godt og ser godt ud!)
Serveres gerne med kogte kartofler, champignon-salat og agurksalat.

Det færdige resultat


"Det ser godt ud!" var manden første kommentar
 - næste var "Nøj, det smager godt!" - og det gør det altså!
Så vi anbefaler så absolut, at I prøver den her opskrift!
Vi er vilde med den og Sputnikken elskede den!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...