mandag den 9. september 2013

Boganmeldelse: Vatikanets mand af Daniel Silva

Som nogen måske har lagt mærke til er jeg pænt og elegant sprunget over boganmeldelsen af en af mine bøger - hvorfor? Fordi jeg måtte gøre op med mig selv: Vil jeg virkelig lave en boganmeldelse af en bog, som jeg slet ikke har noget positivt at sige om? Når jeg ikke er blevet bedt om at lave den? Nej... Jeg vil gerne sige min ærlige mening, men når det ikke er sponsoreret, så har jeg også ret til at lade være - og det vælger jeg denne gang.

Til gengæld hoppede jeg direkte videre til en af mine ynglingsbøger! Nemlig Vatikanets mand af Daniel Silva - en af bøgerne i Gabriel Allon-serien.

Titel og forfatter:

Vatikanets mand af Daniel Silva

Fakta:

Antal sider: 288
Genre: Spænding
Udgivet: 2008

Plot - i følge saxo.com:

Mossad-agenten Allon bliver sat i aktion da en professor der er ved at at afdække den katolske kirkes rolle i jødeforfølgelserne under 2. Verdenskrig bliver dræbt. Sporene fører mod de øverste cirkler i Vatikanet, men med hjælp fra den nyvalgte pave, lykkes det at få ryddet ud i den hemmelige organisation der står bag.

Anmeldelse:

For at være helt ærlig... Saxos beskrivelse af plottet er virkeligt dårligt! I virkeligheden er dette en rigtig spændende og genial bog om Gabriel Allon. Der er kærlighed, had, retfærdighed og gengældelse. Den handler om onde intriger, voldsomme følelser og forfærdelige hemmeligheder - som også tager udgangspunkt i virkelighedens verden. Jeg er vild med bogen, jeg har læst den mange gange og jeg forsvinder alligevel altid helt ind i bogen! Jeg er vild med personkartoteket og jeg elsker den måde Silva forstår at skrive på. Jeg elsker hans måde at tage mig med ind i historien, hvordan han viser mig verden fra en anden side end den vi normalt hører om og meget mere.

Det er helt simpelt! Denne bog er fantastisk og den skal læses! Den åbnede Allons verden op for mig, og jeg har elsket den lige siden!

Karakter:

5 ud af 5!