lørdag den 13. juli 2013

Kirsebæris med god (STOP spild af mad)-samvittighed...

... og fordi Mr. X ønskede det... - og fordi jeg havde lyst til at eksperimentere! (mest nok det sidste ;))

Jeg er jo blevet ret så glad for min ismaskine! Den er jo et MUST HAVE for en kreativ køkkensjæl! Det er tusinde muligheder og jeg synes da det er lidt sjovt at prøve ting af - og at jeg så samtidig bruger ingredienser, som er i mit køkken, i mine skabe, i mit køleskab og i min fryser... Det gør det bare meget bedre! En lille sjat mælk tilbage? IS! Frosne jordbær i fryseren, hvor der er for lidt plads? IS! En kirsebærkarton fra jul? IS! Genialt!
Såååå da manden i går nævnte, at han egentlig godt kunne tænke sig kirsebær og is - ja... så endte det altså med KIRSEBÆRIS! Manden var ganske tilfreds - han fik smagen af kirsebær, kulden fra isen OG han kom ikke af med en krone! SUPER!

Jeg ville egentlig gerne have haft chokolade i... Men det ville manden ikke... - og nogle gange skal de jo have lov til også at bestemme... - og da jeg begyndte at snakke om kirsebæris... Insisterede han på den helt rene is... SÅ..... MEN der kan altså sagtens være en lækker mørk chokolade i!

Opskriften? Her kommer den! - og ja... Det er virkelig bare tre små lækre ingredienser!

Ingredienser

  • 1 ds. kondenseret sødet mælk
  • 1½ dl mælk (det man nu har...)
  • 1 karton kirsebær (ca. 500 ml.)

Vejledning

  1. Blend kirsebærene, så det giver en ensartet væske
  2. Bland alle tre ingredienser godt sammen
  3. Stil det i køleskabet, så det bliver koldt (det giver et hurtige resultat i ismaskinen ;))
  4. Hæld blandingen i ismaskinen og lad den køre til den er færdig - eller smid den i boksen efter 1 time...

Det færdige resultat


Jeg serverede en portion is til manden og til mig selv (Sputnikken er på ferie....)
og smed resten i boksen!
Den ser lidt bleg ud, men jeg vil nu nærmere beskrive farven
 som pastellyserød og så har den en rigtig god smag kirsebærssmag!
 
Jeg ville egentlig have haft et par kugler - færdig anretning -
meeennn det kom jeg først i tanke om, efter at manden havde spist det hele... Så det må blive næste gang!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...