søndag den 19. maj 2013

Varm chokolade - fordi det er SÅ lækkert!

Herhjemme er vi vild med lidt luksus i hverdagen og i weekenden og i ferien... - Og for mig er chokolade luksus... Især et kop varm chokolade! Jeg har tidligere vist, hvordan jeg laver portionsanretninger med små skønne chokoladetoppe og dem nyder jeg! Men når det ikke kun er til en enkel kop - ex. hvis manden også har lyst til et kop varmt lækkert chokolade... Ja, så laver jeg det på den her måde! Den giver nemlig smag - bliver jævn og er bare rigtig lækker og super hurtig!

Før i tiden lavede jeg altid kakao på den gamle måde med mælk, kakao og sukker - og det kommer jeg nok også til at gøre igen, da jeg altid har alle ingredienserne, men... Varm chokolade smager altså dybere og af mere end varm kakao... Begge er skønne, men ligenu er favoritten altså den varme chokolade! Forresten synes jeg at det er hurtigere og lettere at lave den varme chokolade - og man behøver jo ikke engang at smage til bagefter!

Ingredienser

  • 1 l. mælk (jeg bruger det jeg har!)
  • 200 g. lys chokolade (også kaldt mælkechokolade ;))

Vejledning

  1. Hak chokoladen - det behøver ikke være fint, men heller ikke for groft! Jeg har vedlagt et billede længere nede!
  2. Varm mælken op
  3. Når mælken er kogende skal den hakkede chokolade hældes i.
  4. Tæl til 10 og rør så rundt. Du ser hurtigt at du får den lækre chokoladefarve.
  5. Lad det koge op - jeg tror måske det er det, som giver den bedre smag... Husk at røre rundt!
  6. Tag det af, når det har været op at koge og server!

Det færdige resultat



200 gram hakket lys chokolade! Det ser da lækkert ud!?



Min elskede Le Creuset-kande og en lækker liter varm chokolade!
(og den er faktisk også super lækker som kold!

Det her er en af mine ynglingsopskrifter og jeg har længe ønsket at have den her på bloggen - den har vist stået på To do-listen fra bloggens start!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...