torsdag den 25. april 2013

Hjemmelavede burger ala Sasibe

Jeg elsker mad - jeg elsker især mad, som giver en et knus! I ved den mad, som gør at man bliver glad! Det kan være chokolade, men det kan også være rigtig mad! Det skal helst være varm mad - eller kødet skal i alt fald! Så skal det helst være forskellige smage i en enkelt mundfuld! Det må gerne smage frisk og helst forskellige strukturer! Det skal smage af noget - men må hellere ikke være så fyldt med smag, at jeg ikke smage de råvarer der er der!

Hvad vil jeg egentlig sige med det? Jo... Herhjemme kunne sådan noget mad være en rigtig god hjemmelavet burger - og nej, bollen er stadig ikke hjemmelavet! Jeg leder stadig efter den opskrift! Men selve burgeren er altså hjemmelavet og ikke købt færdige ude! Jeg elsker de friske grøntsager, de mange muligheder, de gode smage og en par rigtig gode bøffer og en bolle, som er hård ude på - men blød inde i!

Ingredienser

Bøffen

  • 400 g. hakket oksekød
  • 1 æg
  • 2 spsk. mel
  • 3 spsk. mælk
  • 1 tsk. stødt paprika
  • 1 tsk. sennep

Dressingen

  • 2 spsk. god mayonnaise
  • 4 spsk. creme fraice
  • 1 tsk. paprika
  • 1 tsk. sennep

Vejledning

  1. Bland alle bøf-ingredienserne og rør dem godt sammen
  2. Lad kødet stå og hvile i mindst 15 minutter
  3. Bland dressing-ingredienserne god sammen og sæt det på køl
  4. Varm en pande med olie
  5. Form 5 bøffer - husk at trykke dem i midten, da de ellers blive "runde" kugler
  6. Steg bøfferne - husk kun at vende dem engang, og så i ovnen (du skal jo alligevel bruge den til bollerne!)
Derudover: Når jeg laver burgere steger jeg ofte bacon bagefter på panden. Derudover serverer jeg iceberg (det knaser bare bedst), tomat, agurk, ost, mayonnaise og ketchup til. Så kan man selv samle dem. Manden vil ikke have osten (ellers er det godt at lægge osten på bøffen mens den er på panden) og Sputnikken har rigtig mange agurker på! - jeg selv? Det kan du se længere nede!

Det færdige resultat

 
Bund, dressing, kød, ost, bacon, iceberg, tomat, salat, ketchup og top!
Så bliver det bare ikke meget bedre!

ps. jeg kæmper stadig med billederne...
Kan desværre se, at glasset er en del mere klar end burgeren... ØV!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...