onsdag den 10. april 2013

Bondepige med slør - portionsanretning

Nogle gange har man bare virkelig lyst til at forkæle sin elskede! Så let kan det egentlig siges! Manden min elsker bondepigen med slør... Hun er hans absolut ynglingsæblekage - og når han holder fødselsdag er hun altid med (og så en anden - ja, så der er ikke lige den store kreativitet!). Så da jeg nu havde købt æbler og der egentlig ikke var plads til de sidste 5... Ja, så blev de i stedet skåret i tern og wupti, så havde jeg to anretninger til en lille aftensdessert! - og ja, manden blev rigtig glad!

Jeg kan godt lide at der er lidt struktur, så i farten tog jeg ikke skindet af - det gør jeg nok næste gang, da manden bedst kan lide det uden (jeg kan lide begge dele)...! Det er virkelig en super nem dessert, og æblemosen stod og hyggede sig mens jeg alligevel lavede aftensmad, så det er jo bare hurtigt og nemt!

Ingredienser
  • 5 æbler
  • 2 tsk. sukker
  • Lidt vand (efter behov - meget lidt af gangen, da det ellers ikke bliver godt!)
  • 24 makroner (12 til hver)
  • Flødeskum
Vejledning
  1. Skær æblerne i tern (uden kernehuset)
  2. Hæld æbler, sukker og vand i gryden og lad det koge godt
  3. Køl æblemosen ned
  4. Pisk fløde til flødeskum
  5. Knus 1 makron i bunden af et glas og fordel et lag æblemos ud over
  6. Skift mellem 3 makroner og æblemos indtil 3-4 cm fra toppen
  7. Knus 2 makroner på det øverste lag æblemos.
  8. Fordel flødeskum ud på toppen - evt. pynt med chokolade.
Det færdige resultat
 
Den er super nem og super god - normalt ville jeg nok lige tilsætte lidt vaniljepulver, men da mine lokale indkøbsmuligheder ikke har haft nogen som helst til salg (udover stænger eller den der kværn), ja, så er jeg løbet tør for den slags jeg ville have brugt... Desværre! Men god det blev den og manden var glad - og helt ærlig, det føles rart at gøre ham glad, når vi nu er lockoutet! (for selve lockouten føles slet ikke godt :(    )

Ps. det så altså bedre ud i virkeligheden!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...