mandag den 11. marts 2013

Lækker pastaret, når man enten ikke har tid eller overskud til det store - eller bare lyst til noget nemt og hurtigt

Lad os nu bare sige det som det er: Jeg er dybt præget af hele den skoledebat, som kører lige nu! Jeg er uddannet lærer og arbejdet lige nu i løntilskud (ville elske at have en fast stilling, men sådan er det nu engang med krisen - og så synes jeg forresten lidt, at det viser mit engagement, at jeg arbejder for meget mindre end de fastansatte - men stadig fuldtid..!). Jeg føler virkelig, at jeg er nødt til at kæmpe for det jeg tror på - og det jeg tror på er at god velforberedt kvalitetsundervisning giver eleverne så meget mere læring end uforberedt kvantitetsundervisning! Ja... Jeg kunne skrive meget mere om det - men... Det vil jeg ikke - i alt fald ikke lige nu! Min blog er nemlig også mit frirum - og ja... Jeg er præget af det og ja, jeg synes det er en rigtig hård tid vi går igennem og ja... Jeg føler, at vi bliver svinet til... Og det gør rigtig ondt!

Nå... Men hvorfor fortæller jeg det så? Jo, det gør jeg, fordi at det netop er grunden til at mit overskud ikke er hvad det normalt er! - og derfor fandt jeg denne ret frem! Selve basisretten fik jeg igennem min mødregruppe og så har jeg leget lidt med den siden da. Den smager super godt og hvor er den bare nem! Manden kan ikke lide ost (altså virkelig ikke - vi snakker grøn i hovedet, når han forsøger!), men så er det så nemt - for han elsker pasta med ketchup - hvilket jeg synes er usandsynlig kedelig... Altså det fik vi ikke engang da vi studerede! Men det er bare endnu en grund til at den er så genial, den her ret! For når pastaen er kogt, tager man bare det fra til manden, som han plejer at spise - og når retten serveres er pastaen stadig varm! Så hurtig er den at lave! Manden er glad, mor er glad - og Sputnikken? Han elsker den!

Ingredienser
  • ½ ps. pasta - jeg bruger sløjferne! (Jeg koger en hel pose og tager halvdelen fra til manden)
  • Vand
  • 1 pk. bacon (i tern)
  • ½ pk. Philidelphia hvidløg og urter (ikke light)
  • 2 hele røde peberfrugter
Vejledning
  1. Kog pastaen til den er nok.
  2. Hæld den færdige pasta over i en dørslag/en si
  3. Steg bacon (uden fedt) (fortsæt videre til nr. 4)
  4. Hæld osten i den meget varme pasta og rør godt rundt
  5. Tilsæt peberfrugten (eller grøntsagerne) og rør godt rundt
  6. Hæld pastablandingen i den færdige bacon og rør rigtig godt rundt
Så er den klar til at blive serveret! Det er da nemt! - og det smager så godt! (og så er der til madpakken x 2)

Det færdige resultat

 
Jeg undskylder meget de dårlige billeder! Jeg glemte fuldstændig at få taget billeder, så måtte lige hive skålen med resterne ud af køleskabet... Men igen... Prøv det! Elsker simpelthen den her ret!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...